Rynek zakładów e-sportowych nadal cieszy się dużym zainteresowaniem inwestorów w II kwartale 2021 r.

Globalny rynek zakładów sportowych, który do 2025 r. osiągnie wartość 13 miliardów dolarów, jest jednym z największych i najszybciej rozwijających się sektorów na świecie i nic nie wskazuje na to, aby ten stan rzeczy miał się zmienić w najbliższej przyszłości.

Esports Entertainment może być pierwszym, który dołączy do tego kosmicznego wyścigu, ale to mobilna firma e-sportowa Skillz Inc. zainicjował tego rodzaju ruchy w branży, gdy w grudniu 2020 r. dołączyła do nowojorskiej giełdy papierów wartościowych z przejęciem o niebagatelnej wartości 3,5 miliarda dolarów. Oczywiście, takie zagrania na skalę biznesową to wciąż nieco jackpot, mogą bowiem, ale nie muszą, przynieść wielkie zwycięstwo.

Niedawno firma Esports Technologies zaczęła handlować na giełdzie Nasdaq. Good Gamer Corp., firma zajmująca się technologiami gier e-sportowych i fantasy, która właśnie uruchomiła platformę do zarządzania turniejami, wkrótce pójść w jej kroki. Wielu graczy byłoby szczęśliwych, gdyby zaoferowano im nieco bardziej zaawansowane kasyno online! Sama platforma zapewnia wydawcom gier Unity Software Inc. możliwość zorganizowania konkursu na prawdziwe pieniądze.

Warto również wziąć pod uwagę, że uruchomienie Good Gamer TMP następuje dwa tygodnie po tym, jak firma ogłosiła zamknięcie ostatniej transzy dotyczącej prywatnej oferty, gdzie, jak szacuje się, mogła zdobyć nawet 4 miliony dolarów. Jednocześnie Good Gamer ujawnił, że planuje wejść na giełdę Toronto Venture Exchange po podpisaniu umowy o połączeniu z firmą Credent Capital Corp.

„Jesteśmy bardzo podekscytowani uruchomieniem naszej platformy w wersji beta do zarządzania turniejami e-sportowymi w Ameryce Północnej oraz zamknięciem rundy finansowania o wartości 4 milionów dolarów i zbliżającym się w związku z tym notowaniem GoodGamer na giełdzie TSX Venture Exchange” – powiedział Charlo Barbosa, dyrektor generalny Good Gamer. „Branża gier online gwałtownie wzrosła z powodu pandemii, ponieważ coraz więcej osób zostaje w domu i gra w gry mobilne, aby się nieco zabawić w tym ciężkim czasie. Rynek jest gotowy, aby kolejny, mocny gracz wszedł do tej szybko rozwijającej się branży”.

Oczywiście nie jest to pierwszy raz, kiedy Good Gamer wprowadza na rynek produkt do gier mobilnych. We wrześniu ubiegłego roku firma wprowadziła na rynek indyjski aplikację GoodGamer Daily Fantasy Sports and Esports Gaming, zaraz przed sezonem IPL 2020. Platforma odniosła prawdziwy sukces: szybko zdobyła 250 000 zarejestrowanych graczy w pierwszym miesiącu i od tego czasu rozrosła się do prawie 500 000 graczy.

Nie da się ukryć, że rynek e-sportu zyskiwał popularność i zarabiał coraz więcej na cały świecie przed 2020 rokiem, ale, nieco paradoksalnie, to globalny kryzys zdrowotny zdecydowanie przyspieszył ten wzrost. Dlaczego? Z powodu pandemii, tradycyjne sezony sportowe zaliczyły znacznie opóźnienia w 2020, więc zarówno hazardziści, jak i fani sportu zwrócili znacznie większą uwagę na e-sport. I chociaż branża nie była odporna na skutki COVID-19, globalne przychody z e-sportu nadal przekroczyły 950 milionów dolarów w 2020 roku. Zwiększone zainteresowanie e-sportem stworzyło również szereg nowych spółek giełdowych, z których wiele weszło na rynek od razu z wysokimi wycenami i mocnym bilansem.

Patrząc na rynek aktualnych graczy, można zauważyć kilka firm z ciekawą ofertą, które dodatkowo jeszcze świetnie sobie radzą. Pośród najbardziej obiecujących operatorów można wymienić Esports Technologies, Esports Entertainment oraz Skillz Inc. To firmy, które odnoszą sukcesy na giełdzie, a ich dochody, jak i liczba graczy, sukcesywnie wzrastają.

Bez wątpienia jednak największym zwycięzcą na rynku e-sportowym jest twórca wieloplatformowego silnika gier Unity Software Inc., który jest podstawą wielu opracowywanych gier mobilnych. Dzięki temu znajduje się w powszechnym użyciu. Sama firma Unity, która jest również dość nowa na rynkach publicznych, po wejściu na giełdę we wrześniu ubiegłego roku, ogłosiła niedawno przychody w całym roku 2020 w wysokości 772,4 mln USD, co oznacza wzrost o 43% w porównaniu z 2019 r. Całkiem niezły wynik!

A teraz wisienka na torcie: Good Gamer TMP pozwoli twórcom gier Unity na dodanie funkcji turniejowych za pomocą pakietu SDK! Co za kąsek!


Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *