Nowy patent Sony, przedstawia asymetryczne gry VR

Niedawno zgłoszony przez Sony patent, przedstawia przykład asymetrycznej gry VR, w której także widzowie mogą brać udział, a nie tylko osoba mająca aktualnie na głowie urządzenie.

Jak możemy zobaczyć na rysunku dodanym do patentu, jeden użytkownik będzie miał założony hełm VR na głowę, podczas gdy inni członkowie widowni mogą wpływać na wrażenia z rzeczywistości wirtualnej, głosując na określony temat lub wybór. Na schemacie przykład pokazuje wybór miecza, stwora lub chochli do zupy na ekranie telewizora. Członkowie publiczności podnoszą następnie przedmiot do kamery, aby zaznaczyć swój głos, a to wpływa na to, co użytkownik VR otrzymuje w grze. Oczywiście jest to tylko przykład zastosowania tej technologii i sterowanie w rzeczywistości może wyglądać inaczej, np. gracze mogli by wybierać opcję przy użyciu aplikacji na telefon.

Ta koncepcja asymetrycznej rzeczywistości wirtualnej – z jednym użytkownikiem w wirtualnej rzeczywistości, a inni uczestniczą w prawdziwym świecie – nie jest nowa. Jednak metoda głosowania w patencie wygląda nietypowo. Publiczność wyraźnie trzyma jakiś przedmiot do głosowania, odczytywany przez kamerę zamontowaną na telewizorze i wygląda jak telefon lub jakaś fizyczna karta do głosowania. Wydaje się mało prawdopodobne, aby kamera PlayStation obecnej generacji była w stanie dokładnie odczytać wiele ekranów telefonów naraz, więc może patent jest skierowany na niezapowiedziany i odświeżony sprzęt PSVR 2?

Jak zawsze, patenty należy traktować z dużą dozą soli – wiele z nich często nigdy nie dochodzi do skutku i są zgłaszane na wypadek, gdyby chcieli wykorzystać ten pomysł w przyszłości. Nie możemy więc się nastawiać, że takie coś zostanie wykorzystane w niedalekiej przyszłości.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *