60 aplikacji na Oculus Quest, zdobyło dochód na poziomie powyżej 1 miliona dolarów

W zeszłym tygodniu telekonferencja Facebooka dotycząca zarobków za czwarty kwartał 2020 r. Zawierała przydatne informacje na temat przebiegu premiery Oculus Quest 2 oraz sukcesów deweloperów na platformie. Dziś firma przedstawiła dokładniejszy wgląd w to, jak dobrze sobie radzą studia, po raz pierwszy szczegółowo opisując te dane.

W poście na blogu Mike’a Verdu z Facebook Reality Labs, wiceprezes ds. Treści rozszerzył poprzednie dane, że ponad 60 tytułów na platformie Oculus Quest generowało miliony przychodów. We wrześniu 2020 roku 38 tytułów przekroczyło barierę 1 miliona dolarów, a teraz, 5 miesięcy później, liczba ta wzrosła do 69. Jeszcze bardziej zdumiewające jest to, że 10 osiągnęło ponad 5 milionów dolarów, a 6 przekroczyło nawet 10 milionów dolarów. Pozytywna wizytówka generowania przychodów przez Oculus Quest.

Na co wpłyną wyniki zarobkowe?

To właśnie tego typu dane liczbowe, które notatki Verdu wywołały wzrost zainteresowania programistów. „Widzimy, że w Quest pojawia się wielu nowych deweloperów i tytułów – tak wielu, że chwilowo byliśmy zasypywani nowymi zgłoszeniami” – mówi. „Pracujemy nad dodaniem zasobów i zmianą naszych procesów, aby dostosować je do wszystkich programistów, którzy chcą uruchamiać gry w Quest”.

Jeśli chodzi o to, które gry wideo radzą sobie naprawdę dobrze, jest kilka niespodzianek. Tytuł rytmiczny Beat Saber sprzedał się w ponad 4 milionach kopii na różnych platformach, a gracze kupili 40 milionów utworów. Niedawna premiera strzelanki Battle Royale Population: One w październiku była fenomenalnym sukcesem, jednym z nielicznych, które przekroczyły 10 milionów dolarów. Kolejnym, który uderzył w tę wysoką liczbę, jest wojskowy FPS Onward, przekraczający 10 milionów dolarów tylko na Oculus Quest.


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *