Ponad 2 miliony graczy, używających zestawów VR miesięcznie

Rok 2020 był niesamowitym rokiem, jeśli chodzi o technologię VR. Zaprezentowano i wydano zestaw VR od Steam, a także po wielu latach w końcu wyszła nowa część Half-Life, a dokładniej Half-Life: Alyx. Do tego pandemia spowodowała przypływ wielu nowych graczy, którzy musieli znaleźć sobie zajęcie, skoro nie mogą wychodzić z domu. Wszystko to się złożyło na pobicie rekordu ilości podłączonych zestawów VR w przeciągu miesiąca. Udało się przekroczyć liczbę dwóch milionów urządzeń.

Skąd o tym wiadomo?

Podczas używania Steam, zbiera on informacje na temat naszych podzespołów i podłączonych urządzeń, dzięki temu jest w stanie informować ile graczy używa jakich kart graficznych, procesorów, na jakich grają monitorach, a także czy używają VR i jeśli tak, to z jakiej firmy pochodzi zestaw. Pojawia się jednak tutaj mały problem, dane te udostępniają w postaci procentów. Oznacza to, że nie mówią wprost ile milionów używa danych podzespołów, tylko przekazują ile procent ze wszystkich użytkowników, wykorzystuje dany hardware. Takie informacje wystarczą do śledzenia trendów, jednak jeśli chcemy poznać dokładną liczbę, to musimy się trochę postarać. Zadanie liczenia użytkowników VR, podjął portal Road to VR.

Jak duży jest wzrost użytkowników VR?

Dzięki współpracy z Valve i Steam, byli w stanie określić liczbę użytkowników, którzy wykorzystują VR, a nie tylko ich procent. Z przygotowanego raportu, możemy zauważyć, że wykres przybywania nowych użytkowników na przestrzeni 5 ostatnich lat, czyli między 2015 i 2021,  ma postaci funkcji kwadratowej. Dokładniej wynosi A2 = 0.953. Oznacza to, że jeśli taki wzrost się utrzyma to możemy spodziewać się 4 milionów podłączonych urządzeń miesięcznie, jeszcze pod końcem roku 2021. Miejmy nadzieję, że wpłynie to na twórców gier i powstanie więcej wspaniałych produkcji na poziomie Half-Life: Alyx.


Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *