Jak działa Watson, czyli interaktywna sztuczna inteligencja?

IBM stawia na interaktywność audio opartą na sztucznej inteligencji jako przyszłość XR. Ponieważ VR i AR stają się coraz bardziej popularne, rosną również oczekiwania użytkowników. Ostatnim wielkim przełomem, jaki widzieliśmy w łatwej w użyciu interaktywności, było wprowadzenie funkcji śledzenia dłoni i rozpoznawania gestów na urządzeniach VAR dla przedsiębiorstw i konsumentów.IBM przewiduje, że sztuczna inteligencja odblokuje nową generację interaktywności dla doświadczeń XR, opisując w raporcie Unity Technology Trends Report z 2021 r., Że dojrzałość sztucznej inteligencji będzie odgrywać kluczową rolę poza śledzeniem dłoni i w świecie głosu.

Obejmuje to interakcje głosowe oparte na zapytaniach dla nowego poziomu agencji cyfrowej, a nawet możliwość interakcji i kontrolowania środowisk cyfrowych poprzez rozmowę.Zaciekawiony, by dowiedzieć się więcej, skontaktowałem się z Joe Pavittem, głównym wynalazcą i specjalistą ds. Nowych technologii w IBM Research Europe. Przetwarzanie języka naturalnego to rodzaj uczenia maszynowego, który napędza realistyczną rozmowę między ludźmi a maszynami. Kluczową technologią IBM w tej dziedzinie jest Watson, ich asystent AI.

Do czego służy rozpoznawanie mowy?

Pavitt opisuje, w jaki sposób Watson używa klasyfikatorów do rozpoznawania różnych składników mowy. Ułatwia to interpretowanie różnych danych wejściowych lub zapytań, a także ułatwia programistom tworzenie interfejsów mowy w środowisku. „Kiedy programujesz [mowę] w grze, możesz mieć 10 intencji, z którymi będziesz musiał sobie poradzić, ale swoboda używania własnego głosu jako użytkownika sprawia, że czujesz, że masz nieskończone rzeczy, o które możesz zapytać. Nawet jeśli zapytasz o coś zupełnie niejasnego, nadal możesz sklasyfikować to w taki sposób, aby było zintegrowane z historią i przepływem tego, czego oczekujesz ”- mówi Pavitt.

Podaje przykład Star Trek: Bridge Crew, gry VR, która powstała we współpracy z Ubisoft. Możesz grać z „robotami załogowymi”, które za pomocą funkcji rozpoznawania głosu opartego na technologii Watson – będą słuchać i wykonywać polecenia.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *